25. juli '09 - OZ

Oz, oz, oz
Så nåede du da at smutte fra mig.
Jeg kunne altid mærke at der var noget flygtigt over vores forhold.
Over dine søde, overbevisende ord til mig.
Men du havde alligevel ved et enkelt knips med fingrene fået mig til at tage en beslutning, lægge analysen på hylden og stræbe efter dit varme, idylliske favntag.
En ny verden fyldt med uanede vidder og muligheder åbnede sig for mine øjne.
Jeg blev forelsket.
Forelsket i din historie, litteratur, dit klima og folk.
Alt formentligt sat op på en piedestal, der aldrig ville kunne leve op til forventningerne.
Og dog valgte jeg at forfølge dit smukke ansigt.
Indtil den dag økonomiens realistiske tal brød min urealistiske utopi om en prøvesmag på et andet liv.

Og ligesom drømmen om din omfavnelse, må denne sikkert selvhøjtidelige tekst slutte brat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar