Mit fag.

Bare et par lidt ligegyldige tanker, der alligevel synes lettere centrale når man tænker fremad; jeg overvejer stærkt at udsætte rejsen til Australien til efter min kandidat. Jeg savner studiet. Savner den intense læsning. Savner stresset over at skulle læse bunker af tør teori. Savner at føle mig som en nørd. Savner at betragte alle de sære mennesker, der ofte ingen situationsfornemmelse har og mest af alt kommer med dybt irrelevante kommentarer. Savner de ufatteligt intelligente, dog besynderlige undervisere. Savner atmosfæren. Savner lugten af bøger på biblioteket. Savner at kunne vandre rundt i det indre Københavns smudsige antikvariater en onsdag formiddag og finde små skatte fro derefter at kunne bruge dem i studierelevante sammenhænge. Savner at suge ordenes stemning til mig. Savner samtaler om intens lyrik og altopslugende romaner. Savner følelsen af at høre til .... men mest af alt er det egentligt såre simpelt; jeg savner mit fag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar