Sandheden er en vendekåbe

Samtaler udspiller sig i mit rod af tanker. Samtaler om sandheden og jeg ryster. På hænder og fødder, men føler et eller andet sted at jeg blot burde ryste på hovedet af alle de historier. For det er jo løgn. Er det ikke? Du lyder så oprigtig at jeg føler jeg nærmest ikke kan tillade mig ikke at tro dig. For hvad hvis du faktisk taler sandt. Og dog. For hvad hvis du lyver? Endnu en gang. Så har jeg igen givet mig hen når jeg egentlig burde losse dig så hårdt at du aldrig vil kunne gå igen. Jeg ved at jeg vil fortryde mit valg hvis du ikke taler sandt. Men jeg ved også at jeg vil gå nedenom og hjem hvis jeg havde gjort det modsatte for derefter at finde ud af at du faktisk var ærlig. Derfor gør jeg det. Jeg vælger at tro dig på trods af usikkerhed. Ikke kun fordi jeg elsker dig, men fordi jeg tror på det bedste i dig.

1 kommentar:

  1. Trust er et valg og jeg tror på, at man har det bedre som menneske, hvis man vælger at stole på mennesker. Også selv om man må tage nogle knubs engang imellem.

    Kram

    SvarSlet