Lunefulde sommer.

Jeg husker at det regnede i den lune luft, men ikke på den fugtige, ubehagelige måde for kroppene var tilpas afkølede efter en hel dag i vandet. Jeg spillede mere fuld end jeg egentlig var. Måske fordi det på en måde er lettere at imponere i øjeblikket og ikke mindst undskylde dagen derpå med alkohol som bærende argument. Man er en tosse, men en sjov tosse for sjov indebærer da høje procenter, gør det ikke? Naivt. Nemt. Det barnlige træk ved at kurtisere den, man tiltrækkes. Vi sad og betragtede lynene og der var noget magisk ved den dag. Naiv glæde ved små overraskelser og spontane øjeblikke. Ovenpå en sommer med ubehagelige, uventede hændelser. Sådanne dage burde forekomme oftere, så man sætter pris på ting, der normalt ikke registreres i hukommelsen. Og jeg tror du havde været enig, hvis du endnu var til stede i mit hjerte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar