Jeg tog dig på.

Og jeg tog dig på. Sådan lige for at prøve dig en enkelt gang. Jeg tænkte at en lille prøvetur blot ville koste mig en bøde eller to. Tanken om at vi to ville vare ved strejfede mig aldrig. For din drift fristede mig så voldsomt at end ikke din absurde spontanitet advarede mig. Jeg blev blændet af suset, der overtog hver en nerve, og på papiret blev det ene knald til mere end et år.


Men nu sletter jeg dine ord fra min krop og kigger dig dybt i øjnene. Leder efter løgn på dine hænder, og lader mig ikke længere overbevise af din duft. Efter alt for lang tid lader jeg dig endelig forsvinde ud af min favn, idet jeg lukker døren efter mig og går ud på gaden med højt løftet hoved og tomme hænder.


(Med inspiration fra Simone De Beauvoir)

2 kommentarer:

  1. Det er rigtig godt fordi der er så meget nerve og billederne levende levende.
    Anden del kunne godt have holdt fast i "transportmetaforen" i stedet for at glide over i "sproget" (ordene på kroppen/ løgnen på hænderne). Men det er stadig godt drejet og intensiteten holder hjem.

    SvarSlet
  2. Jeg sad faktisk selv med samme tanke om at der manglede lidt af samme billede i anden del, men kunne ikke få det til at passe ind på daværende tidspunkt. Og jeg synes stadig der mangler et eller andet for at få de to dele til at hænge mere sammen, men mon ikke det kommer på et tidspunkt.

    Ellers - mange tak. Jeg er netop faldet over din blog. Lækker læsning!

    SvarSlet